Můj portál • Zastupování
Zastupování slouží ke změně práv a povinností přihlášeného zaměstnance/uživatele po dobu jeho nepřítomnosti. V rámci nastavení zastupování lze určit, pro které oblasti a na jaké časové období zastupování platí. Uživatel s právem Administátor zastupování může nastavit zastupování namísto zaměstnance.
Přidej nový řádek
Edituj vybraný řádek
Smaž vybraný řádek
Popis ikon v panelu nástrojů se nachází na stránce Ovládání aplikace.
Aktivní - zaškrtávací pole, označuje, zdali se jedná o aktivní žádost.
Zastupuje v oblastech - výčet oblastí, pro které je dané zastupování nastaveno. Zkratky jednotlivých oblastí jsou od sebe odděleny znakem |
Platí od - počátek platnosti daného zastupování
Platí do - konec platnosti daného zastupování
Zaměstnance - jméno zaměstnance, který je zastupován. Ve vetšině případů se jedná o přihlášeného zaměstnance/uživatele.
Zastupuje - jméno zaměstnance, který zastupuje zaměstnance/uživatele viz výše.
Zadal - jméno zaměstnance/uživatele, který záznam zastupování vytvořil. Ve většině případů se jedná o přihlášeného zaměstnance/uživatele.
Po stisku šipky na levé straně řádku se záznamem zastupování se zobrazí detail zastupování včetně poznámky. Opětovným stiskem šipky se detail opět uzavře.
Zastupování se vytvoří stiskem ikony Přidej nový řádek. Zobrazí se okno, ve kterém se vyplní požadované údaje.
Zaměstnance - předvyplněný je přihlášený zaměstnanec/uživatel.
Zastupuje - zde se vybírá zaměstnanec, který je pověřen zastupováním. Výběr zaměstnance se provádí standardním způsobem výběru zaměstnanců. K dispozici jsou všichni dostupní zaměstnanci.
Platí od, platí do - datum začátku/konce platnosti zastupování. Předvyplněn je jeden kalendářní týden s platností od aktuálního dne. Kliknutím na ikonu kalendáře na konci příslušného řádku se otevře kalendář, ze kterého je možné vybrat datum. Datum lze do polí vepsat i ručně.
Aktivní - zaškrtávací pole, označuje, zda-li se jedná o aktivní, platné zastupování. Pole je automaticky zaškrtnuté, v případě potřeby lze odškrtnout.
Oblast zastupování, Oblast zastupování workflow - výběr oblastí zastupování, je možné zaškrtnout více oblastí. Při zaškrtnutí pole na horním řádku vedle nadpisu sloupce se zaškrtnou všechny oblasti v příslušném sloupci.
Poznámka - nepovinná.
Po vyplnění všech údajů se nastavené zastupování odešle pomocí tlačítka OK. Vytvořené zastupování se uloží do Seznamu zastupování a je možné jej editovat pomocí ikony Edituj vybraný řádek, nebo jej smazat pomocí ikony Smaž vybraný řádek.
Oprávněný uživatel - administrátor zastupování - má přístup ke všem vytvořeným záznamům zastupování a má možnost vytvořit zastupování za kteréhokoliv dostupného zaměstnance. Nastavení zastupování administrátorem zastupování je vhodné využít například v případě, kdy zaměstnanec nemůže zastupování nastavit sám z důvodu nemoci, aj.
Uživatel – administrátor zastupování - musí mít v modulu D5Admin nastaveno přístupové právo:
WWW – Nastavení - Administrátor zastupování.
Administrátor zastupování vytváří nový záznam zastupování obdobným způsobem, jako v případě vytvoření zastupování zaměstnancem, viz nastavení zastupování.
Rozdílem je, že v okně Zastupování administrátor zastupování vybírá i zaměstnance, který má být zastupován (přičemž přednastaven je zaměstnanec, který je spojen s uživatelem s nastaveným právem Administrátor zastupování), tak zastupujícího zaměstnance.
Výběr obou zaměstnanců se provede standardním způsobem.
Po vyplnění všech údajů se nastavené zastupování odešle pomocí tlačítka OK. Vytvořené zastupování se uloží do Seznamu zastupování, a to jak k administrátorovi zastupování, tak k zaměstnanci, pro kterého bylo vytvořeno. Na obou místech lze záznam editovat pomocí ikony Edituj vybraný řádek, nebo smazat pomocí ikony Smaž vybraný řádek.
U záznamu zastupování vytvořeném Administrátorem zastupování je v Seznamu zastupování ve sloupci Zadal údaj označený znakem (a).
V modulu D5Admin ve společných systémových hodnotách lze nastavit možnost, aby vedoucí organizačních členění mohli nastavit a následně spravovat zastupování pro své podřízené vedoucí zaměstnance (např. vedoucí odboru může nastavit zastupování svým podřízeným vedoucím oddělení).
Jsou dvě možnosti nastavení funkcionality:
Vedoucí upravuje přímo podřízené vedoucí
Tato volba umožní nadřízenému vedoucímu vytvářet a následně spravovat jím vytvořené karty zastupování pro přímo podřízené vedoucí dle aktuálně platné ORS, tj. umožní vedoucímu sekce vytvořit kartu zastupování pro vedoucího odboru nebo vedoucího oddělení, které je zařazené přímo v sekci, ale ne pro vedoucího oddělení, které je zařazené v odboru pod touto sekcí.
Vedoucí upravuje všechny podřízené vedoucí
Tato volba umožní nadřízenému vedoucímu vytvářet a následně spravovat jím vytvořené karty zastupování pro všechny jemu podřízené vedoucí dle aktuálně platné ORS, tj. umožní vedoucímu sekce vytvořit kartu zastupování nejen pro vedoucí odboru a pro vedoucí oddělení, které je zařazené přímo v sekci, ale i pro vedoucího oddělení, které je zařazené v odboru pod touto sekcí.
Pokud jsou vybrány obě volby, systém se bude chovat stejně, jako v případě vybrané volby Vedoucí upravuje všechny podřízené vedoucí.
Pokud nebude vybrána (zaškrtnuta) ani jedna volba, nebude umožněno vedoucím zaměstnancům vytvářet a následně spravovat karty zastupování pro své podřízené vedoucí zaměstnance.
Zastupování pro podřízené zaměstnance se nastavuje a chová obdobným způsobem, jako při vytváření zastupování administrátorem zastupování, viz popis výše. Nadřízený tedy vybírá zaměstnance, pro kterého zastupování vytváří, i zaměstnance, který tohoto vybraného zaměstnance bude zastupovat. Výběr zaměstnance probíhá standardním způsobem, přičemž ve výběru zaměstnanců se zobrazuje přihlášený uživatel a dále podřízení zaměstnanci dle nastavení viz výše.